.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تسویه بدهی افراد به بانک بایارانه ها

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، با وجود ابلاغ بخشنامه ای از سوی بانک مرکزی به بانکهای کشور مبنی بر عدم برداشت بدهی های معوق افراد از حساب یارانه های نقدی، برخی از بانکها بدون توجه به این مصوبه، مبالغ یارانه های نقدی افراد را بابت تسویه بدهی های معوق خود برداشت می کنند.

گزارشهای رسیده از برخی شهرهای کشور از جمله اراک نشان می دهد که برخی بانکها به صورت خودسرانه اقدام به برداشت یارانه نقدی برخی شهروندان بابت مطالبات معوق آنان کرده اند.

این در حالی است که بانک مرکزی در ابلاغ بخشنامه ای در دی ماه سال گذشته خطاب به کلیه بانکهای دولتی، خصوصی و موسسه مالی و اعتباری توسعه اعلام کرده بود: بانکها حق هیچگونه برداشتی از محل واریز یارانه ها بابت تسویه بدهی مشتریان را ندارند.

زمانی که بانکها برای افتتاح حساب یارانه های نقدی با یکدیگر در رقابت بودند، برخی از بانکها خودسرانه نسبت به افتتاح حساب یارانه های نقدی برای افراد اقدام کردند، هم اکنون نیز همین بانکها بخشی از مطالبات معوق خود را از محل حسابهای یارانه های نقدی بدون اطلاع مشتری برداشت می کنند.

در این حالت اگر مشتری شکایتی از بانک مورد نظر که بدون توجه به ابلاغیه بانک مرکزی و حقوق مشتری این اقدام را انجام داده است، مطرح کند، بدون شک برخوردهای قانونی سنگینی در انتظار اینگونه بانکها و شعبات آنها خواهد بود.

رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک سپه در گفتگو با مهر در این خصوص گفت: بانکها به هیچ وجه اجازه برداشت مطالبات معوق خود را از حساب یارانه های نقدی افرادی که نزد آنها حساب بازکرده اند را ندارند.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی در این خصوص بخشنامه ای را به بانکهای کشور صادر کرده است، افزود: در این بخشنامه بانک مرکزی تاکید کرده است که بانکها از محل منابع یارانه های نقدی به هیچ وجه مطالبات عاملین اقتصادی طرف حساب با بانکها و یا بدهکار به بانکها را نمی توانند برداشت کنند.

پاشایی فام تاکید کرد: اگر مشتریان در این خصوص شکایتی نسبت به بانک یا شعبه انجام دهند و این شکایت مورد رسیدگی قرار گیرد و خلاف عمل کردن بانک محرز شود، برخوردهای قانونی سختی در انتظار بانکها خواهد بود.

محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی نیز با تاکید بر اینکه بانکها اقساط معوق یا آتی را از محل یارانه واریزی برداشت نخواهند کرد، گفته است: بانکها نباید مطالبات معوق افراد را از محل یارانه های پرداختی دولت به افراد برداشت کنند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.